רישיון תיווך – האם הוא מסייע ליזם הנדל"ן  (לקבלת פרטים על קורס תיווך לחץ כאן).

 

 

האם משקיע בנדל"ן בשוק צריך רישיון בנדל"ן על מנת להצליח בעסק?

פעמים רבות שואלים את עצמם משקיעים רבים האם ללכת ללמוד את סודות המקצוע, האם רישיון בתיווך באמת יכול לעזור להשקעות לטווח ארוך \ קצר, או שמא זוהי סתם פיסת נייר לתלות על הקיר ולצרף לקורות החיים.



 

ובכן מהי התשובה? התשובה תלויה באיש השואל את השאלה, אין תשובה נכונה או שגויה בעניין זה, המשקיע צריך לחשוב ולהסיק מסקנות, מהי מטרתו בהשקעה בנדל"ן ? כמה זמן הוא מתכנן להחזיק את הנכס שברצונו לקנות? שנתיים או 20 שנים ? האם יש לו את היכולת לסקור שווקים ולמצוא ללא עזרה מקצועית שווקים רווחיים ?

 

אם הבחירה היא "ללכת על בטוח" אז המשקיע יכול לקחת את הזמן ולחפש שווקים רווחיים, לחכות לזמנים "קלים" יותר לרכישת דירות ולתקופות שבהן מחירי הדירות יורדים מעט, לעשות סקר שוק מקיף ללא מגבלות זמן וללא לחץ. המשקיע הזה משקיע בעצם ללא ידע מקצועי בתחום, אך בעזרת סקירת שווקים וניצול ידע כללי אשר גלוי לכל אדם.

 

אם לדוגמא, המשקיע רוצה להשקיע בצורה עקבית, משמע לא השקעה חד פעמית אלא מסחר גדול יותר בדירות, ברמה של קנייה ומכירה של נכס או שניים בחודש, אז לרישיון נדל"ן יכול להיות שימוש מעולה, ברגע שסוחר רציני מתחיל לעבוד, ישנה עדיפות לכך שיוציא רישיון תיווך על מנת לפעמים לחסוך את עמלת התיווך, לקבל טיפים פנימיים לגבי דירות ולהיכנס לחוג המתווכים.

 

רישיון תיווך יכול גם להקנות את האופציה לעסוק בתיווך, בתור סוכן תיווך, בתוך משרד גדול\קטן, או באופן פרטי, וכך להגיע לדירות רבות להתערות בשוק הנדל"ן, ואף להרוויח\לחסוך לפני שהוא בוחר לרכוש נכס. כמובן שעבודה באזור שאין בכוונתו להשקיע בו היא בזבוז זמנו של המשקיע למרות שכרגע הינו עובד כמתווך, אך אל לנו לשכוח שאנו מדברים על משקיעים ולא מתווכים.

 

כמו שהרבה מתווכים יגידו לכם, סוכן תיווך אינה עבודה קלה, אתה צריך לעבוד בשעות בהן רוב האנשים אינם עובדים, הרבה עבודה בערבים ולפעמים גם בסופי השבוע, העבודה אינה ברורה וקבועה, היא מיוצרת על ידי המתווך בלבד, והשכר משתנה מחודש לחודש, כמו גם המצב הכלכלי שמשפיע ברמה גבוה יותר במקצוע זה, משום ששוק חלש\ מצב כלכלי מתדרדר, פוגע ישירות במשקיעים מה שגורם לבעלי הנכסים להקפיא את המכירה ומכאן פוגע בשכר המתווכים .

 

אז, האם אתה צריך להפוך למתווך בגלל שאתה מתחיל להשקיע ? לא אלא אם כן אתה רוצה לעבוד כמתווך בגלל העבודה עצמה ולא על מנת להשקיע.

 

אנשים באופן כללי חושבים שהם צריכים ידע נרחב בנדל"ן על מנת להתחיל להשקיע, זה פשוט לא נכון.

ישנן דרכים רבות לרכוש ניסיון ללא סיכון, כך שזה יהיה טיפשי ללמוד חצי שנה – שנה, על מנת להוציא רישיון תיווך.

 

אך למרות זאת מרבית האנשים עושים בדיוק את זה, הם מרגישים שהם צריכים לקרוא ספרים רבים בנושא השקעה וללכת לסמינרים על מנת לצבור ניסיון, כל אלה הם דברים שיכולים להועיל, אך אינם מבטיחים השקעה נבונה, או נחוצים על מנת לבצע השקעה נכונה. במקרים מסוימים כל הלחץ של הרכישה ביחד עם הרצון לדעת יותר ויותר מונע מהמשקיע לרכוש את הנכס ויכול לגרום לחשש שעלול לפגוע ברכישת הנכס.

 

בדרך כלל לאנשים יש חוסר בטחון כשזה מגיע לעשיית דבר מה בפעם הראשונה, אם זה המקרה, אז יש אופציה לקחת מאמן פרטי, למעשה אנשים מצליחים רבים מוצאים כי זה עוזר לקחת עזרה כאשר מנסים דבר חדש \ השקעה חדשה, ולקבל את ההדרכה הדרושה וכך לסייע להם בקבלת ההחלטה.


אחרי הכול, למה שמישהו ימציא מחדש את הגלגל, הרי ישנם אנשים שכבר עשו זאת, ויכולים לסייע גם לך לעשות זאת, מציאת סיוע, מדריך, או מורה דרך יכולה לחסוך לך המון זמן וכסף וכמובן שהרבה כאבי ראש לאורך הדרך.

 

אז, האם אתה עדיין מרגיש כי עלייך להוציא רישיון תיווך על מנת להתחיל להשקיע ? אם כן, אז שיהיה בהצלחה ! אם לא...

אז שיהיה בהצלחה !

 

 

שלומי שרעבי