הצפון הישן של תל אביב, הידוע גם בכינוי "צפון העיר", הוא אחד האזורים המבוקשים והיוקרתיים ביותר בעיר, בעיקר בקרב רוכשים ממעמד הביניים והגבוה. עם זאת, היצע הדירות למכירה באזור זה הוא מצומצם מאוד, מה שמוביל למחירים גבוהים ביותר.

 

האזור הנחשק, מאופיין בצפיפות בנייה נמוכה יחסית, רחובות ירוקים מוצלים, שלווה ואווירה אחרת לגמרי מזה שאפשר למצוא במרכז העיר הסואן. 

צפון תל אביב זה אזור חלומי עבור מי שרוצה איכות חיים גבוהה, יש כאן הרבה משפחות ותיקות, אך גם אוכלוסייה חדשה צעירה.

 

עם זאת, אזור כל כך נחשק, לפחות באזורים המובחרים ביותר בו, כרוך גם במחירים גבוהים במיוחד. דירת 3 חדרים איכותית בצפון הישן עולה בין 4-6 מיליון שקלים. דירות בוטיק יקרות עוד יותר, דירות גג ופנטהאוזים נעים בין  12 ל 20 מיליון.

הפרויקטים החדשים באזור כוללים מגדלים יוקרתיים משולבים בפרויקטים קטנים יותר עם דירות בוטיק, בעלות עיצוב מרשים וגימורים ברמה גבוהה

 

בשנים האחרונות רואים תהליך של בינוי והתחדשות בשכונה, ישנם בתים ישנים שנהרסו ובמקומם קמים מגדלים צפופים. מצד אחד זה הרס של אופי הישן, אך מצד שני הדירות החדשות איכותיות ביותר.

 

רכישת דירה באזור זה היא למעשה הגשמת חלום עבור הרבה מהאנשים, לא בכדי יש ביקוש כל כך גבוה וצפיפות בנייה. זו ההזדמנות לחיות בשלווה צפונית, במרחק נסיעה ממרכז תל אביב ועם איכות חיים משובחת.

בד בבד עם היתרונות הגדולים, יש גם חסרונות מסוימים. ראשית, מלבד העלות הגבוהה מאוד של רכישת דירה, גם מחירי השכירות זינקו בשנים האחרונות עד לממוצע של כ-8,000 שקלים לחודש עבור דירת 3 חדרים.

חלק מהתושבים גם מעלים את נושא הפקקים וחוסר החניה באזור, שנהיו בעייתיים יותר בעקבות גידול האוכלוסייה. כמו כן, מחירי הדירות הגבוהים דוחקים צעירים רבים להתרחק משכונת החלומות.

 

למרות זאת, נראה כי מצוקת הדיור והביקוש הגבוה מבטיחים כי היצע הדירות המצומצם בצפון העיר יישאר כזה לאורך זמן – ויחד עמו גם המחירים הגבוהים הכרוכים בכך.