סוסייטי נכסים: עולם שלם של מומחיות בנדל"ן

מאז ומתמיד העיר תל אביב הינה מרכז נחשק בקרב רבים בארץ ובעולם

 

 
סוסייטי נכסים

העיר תל אביב מוכרת בארץ ובעולם כמרכז אורבני תרבותי ועסקי, המעניק חופש ביטוי לקבוצות מגוונות בחברה. בכל שנה גודשים את רחובותיה ההומים ומציפים את חופיה המרהיבים מאות אלפי תיירים ומקומיים, שבזכותם הפכה תל-אביב להיות עיר ללא הפסקה.

בכל תקופה העיר מושכת אליה מספר גדול של תושבים מכל גווני הקשת: משפחות, פנסיונרים, סטודנטים, צעירים ועוד, וגם בשנה האחרונה, על פי נתוני הלמ"ס, מאזן ההגירה הפנימי של תל-אביב ממשיך לעלות.

מי שמעורב ברבות מעסקאות הנדל"ן בתל אביב קרוב לארבעה עשורים, הוא אלון דהאן, הבעלים של "סוסייטי נכסים", משרד תיווך מהוותיקים בעיר, אשר ממוקם בצפון הישן ברחוב דיזנגוף 214.

שוחחנו עימו על כל המתרחש בתחום הנדל"ן דרך עיניו של מתווך מקצועי והוא העניק לנו טיפים חשובים בכל הנוגע לחיפוש אחר הדירה הבאה שלנו.

סוסייטי נכסים

סוסייטי נכסים – חיים את שוק הנדל"ן בתל אביב

"סוסייטי נכסים" הוא מוסד תל אביבי ידוע, מדובר במשרד תיווך שממוקם מאז 1983 ברחוב הכי מפורסם בישראל, כך שלאורך השנים אלפי ישראלים ויהודים מסביב לעולם נעזרו בו בעסקאות נדל"ן מגוונות.

סוסייטי נכסים: כך תדעו מה המחיר המדויק של הדירה

השאלה הראשונה שבחרנו לשאול את אלון דהאן היא מדוע בכלל כדאי לנו להיעזר באיש מקצוע, הרי כיום כל המידע מוצג לנו בשחור לבן ובצבע בעשרות אתרי מידע, הוא חייך ואמר:

"נכון כיום כל אחד יכול להגיד לעצמו, למה בעצם צריך מתווך?

 

טעות לחשוב שבאתר רשות המיסים ניתן למצוא את כל המידע בנוגע לנכס מבוקש. נתונים חשובים כגון: חניה, מעלית, רמת גימור, כיווני אויר וכו' לא מופיעים באתר.
אפילו  הנתון החשוב של שטח הדירה אינו מדויק, למעשה מצוין בו השטח שרשום בטאבו, כי זה המקור ממנו נלקחים הנתונים.

אנשים לא יודעים כי בדירות רבות ברחבי תל אביב, הרישום שלהן בטאבו נעשה לפני עשרות שנים, אינו כולל את מרפסות ושטחים צמודים נוספים.

כך יוצא שדירה בגודל אמיתי של 70 מ"ר, יכולה להיות רשומה בטאבו בשטח של 50 מ"ר בלבד, ומכאן הדרך להערכה שגוייה של שווי הנכס.

איני ממליץ למוכר או קונה נכס להסתמך רק על אתר רשות המיסים, או על מחיר שאנשים אחרים פרסמו, שהוערך על אותו בסיס של נתונים.

בכדי להשלים חלק מהפרטים החסרים ניתן להיכנס לאתר GIS של עיריית תל אביב, שם נמצאות התוכניות של רוב הנכסים בתל אביב, ומעיון בתוכניות ניתן ללמוד על השטח הקרוב ביותר למציאות של כל נכס שתתעניינו בו. בנוסף ניתן למצוא באתר העיריה מידע חשוב, כגון: מבנה מסוכן, חריגות בניה היתרים וכו'.

כאשר עושים את השקלול הסופי והמקיף בכל הנוגע למחיר הנכס, הפער יכול להתבטא בעשרות ומאות אלפי שקלים.

מתווך מקצועי ומנוסה ידע לשכלל את המידע וזה שווה כסף והרבה".

סוסייטי נכסים

לתת למתווך ייצוג בלעדי, כדאי?

"כן, בהחלט", השיב אלון והמשיך לפרט מעבר:

"יש את קו המחשבה שאומר, שכשאני רוצה למכור נכס, כדאי לי לתת אותו למספר מתווכים שכולם יעזרו לאינטרס שלי, מאשר להפקיד את הנכס למתווך אחד בלבד.

על זה אני אומר למתלבטים, בואו תחליפו לרגע כובעים, נניח והייתם מחפשים לקנות נכס, למי הייתם פונים? למתווך שמציע את המחיר הזול או היקר יותר?

סביר להניח כי הדחף הראשוני היה להגיד, למי שמציע לי בפחות כסף, נכון? וזו בדיוק הבעיה, כשלא מעניקים בלעדיות, כל מתווך ינסה למכור את הדירה במהירות ובפחות, על מנת להשלים עסקה לפני האחרים, בצורה זו לא נשמר האינטרס של בעל הדירה.

כשמתווך מקבל נכס בבלעדיות, הוא מייצג בדיוק את הלקוח ואת מה שהוא מבקש, לא פחות.

אתן דוגמא נוספת, נניח ויש לכם נכס למכירה ודרשתם לקבל עליו ארבעה מיליון שקלים, אבל לאחר פרק זמן מסוים, קיבלתם מספר הצעות בגובה 3.8 מיליון שקלים בלבד.

במידה ולאחר פרק זמן תיצרו קשר עם הקונה הפוטנציאלי, הפניה החוזרת אליו מאותתת על סוג של התקפלות ומעבירה מסר לקונה שכדאי ללחוץ להורדת המחיר.

לעומת זאת, המתווך פועל באופן מקצועי, ויכול לעמוד על האינטרס של בעלי הנכס וכשיש מספר מתווכים, אף אחד מהם לא באמת ייצג את רצון המוכרים".

נדל"ן בתל אביב – לאן הולכים המחירים?

לפני סיום השיחה, ביקשנו לשמוע מאלון דהאן על הנעשה כיום בשטח, מספרים וצפי עתידי:

"בשנה האחרונה, שנת הקורונה, למרבה ההפתעה מחירי הנכסים בתל אביב עלו בין 4% ל- 5%, ומאז שיצאנו מהסגר האחרון, ישנו ביקוש גדול מצד הקונים.

גם מחירי השכירויות חוזרים להתייצב, לאחר שירדו בין 5% ל- 10% בשנה החולפת.

 

לפי מה שאני חש בשטח, המחירים במגמת עלייה, וזה לא רק בגלל שיצאנו ממשבר הקורונה, אלא בשל המכלול שהעיר הזו מציעה עבור מי שמתגוררים  בה.
זו עיר שמכל העולם, יהודים תמיד חיפשו לרכוש בה נכס משלל סיבות: השקעה כלכלית, חופשות משפחתיות, ומטעמים ציוניים, להרגיש שיש להם חלק בארץ וגם לביטחון אישי, לכל מקרה, שיהיה להם בית במדינת היהודים".

סוסייטי נכסים – יצירת קשר

אלון דהאן חי ונושם את העיר תל אביב לאורך עשרות שנים.

כל ארבעת ילדיו ואפילו נכדו הקטן, נולדו וחיים בעיר, ומתוקף עבודתו וניסיונו, הוא מכיר היטב את מחירי הדירות בעיר.

"סוסייטי נכסים" הוא אחד המשרדים המוכרים בעיר, והקשרים שיצר אלון לאורך השנים, משמשים לו לעזר לסגירת עסקאות.

הצוות המקצועי שמקיף אותו במשרד הינו מנוסה מאד ושעשה וראה הרבה בתחום הנדל"ן.

אם גם אתם מבקשים לקנות, למכור, להשכיר או לשכור נכס בעיר - סוסייטי נכסים הוא נכס עבורכם.

לפרטים נוספים, חייגו עכשיו לטלפון: 050-569-7969

אתר הבית

פייסבוק

אינסטגרם