דירות בקו הים

 

תל אביב הינה העיר האולטימטיבית לגור בה ליד הים או ליתר דיוק: על קו הים. כאשר מדברים על קו הים בהקשר של דירות, מתכוונים לבנייה אשר הינה במרחק נגיעה מהים, דבר המקנה נוף לים. קו הים של תל אביב הינו מן היפים בארץ ולכן רבים רוצים לגור לידו. היתרונות של דירות ליד הים הם רבים:

 

ü      נוף לים- אין בתים שסוגרים עליכם ומסתירים את הנוף, זהו נוף לים הפתוח. דבר שהינו מאד רלוונטי בעיר תל אביב, אשר בגלל טופוגרפית שטח מישורית, קשה למצוא בה בתים שאינם מוסתרים על ידי דירות או בניינים והינם בעלי נוף פתוח לים. פריבילגיה זו באזור תל אביב שמורה רק לאלו היושבים על קו הים.

 

ü      בריזת ים נהדרת- לפתוח את החלון ולהרגיש משב אוויר ים רענן, רלוונטי מאד לאותן דירות בעיר תל אביב בה אחוזי הלחות הגבוהים והאוויר העומד מקשים מאד את החיים בקיץ. לכן דירות ליד הים עם נוף לים, קורצות לרבים.

 

ü      מרחק הליכה מהחוף- החוף לרוב נמצא תחת רגליכם כמעט, דבר שיוצר נוחות רבה בעיקר בעיר כמו תל אביב בה יש מצוקת חנייה רבה. העובדה שאתם גרים ליד הים חוסכת הרבה טרחה וכאב ראש באם חשקה נפשכם להשתכשך או להשתזף בים. במקום להתניע את הרכב ולחפש חנייה, אתם רק יוצאים מהבית וחוצים את הכביש או לחילופין יורדים במדרגות אל הים.

 

ü      ריכוז מופחת של זיהום אוויר- אוויר הים הפתוח מנטרל קצת מהזיהום וכן העובדה שאתם שוכנים על קו הים ואין לכם עומס של תנועת רכבים משני צדי הבית, היות שלפחות בצד אחד אתם גובלים בים. זהו נתון שאל לזלזל בו, אם לוקחים את נתוני הזיהום הגבוהים של העיר תל אביב.

 

כפי שהינכם רואים היתרונות של מגורים עם נוף לים,  וכן ליד הים, רבים. זו אחת הסיבות שקניית דירות באזורים אלו הינה משימה יקרה לרוב האוכלוסייה. יחד עם זאת, אם יש לכם את הממון, דירה כזו יכולה להיות טובה הן למטרת השקעה שכן מדובר בהשקעה בטוחה, והן למטרת מגורים. אם כבר לגור במרכז העניינים, אז לפחות לעשות זאת ליד הים ולהתענג על  נוף לים מדהים, כפי שיש לחופי תל אביב.