כוכב הצפון, שכונת מגורים שקטה  בצפון המערבי של תל אביב, השכונה קרובה ביותר לצפון הישן של תל אביב. מול פארק הירקון ומשקיפה לים, דקות הליכה מחופי הים, ונגישות מקסימאלית למרכז תל אביב, לאזורי הבילויים בעיר, וכן לדרכי הגישה מחוץ לעיר. וזה  מה שמייחד את השכונה, גם קרבה למרכז השוקק של העיר, וגם איכות חיים של שכונה.

כוכב הצפון נבנתה במהלך שנות ה-90 בבנייה יוקרתית עם גינות מטופחות, בניינים מחופים בשיש, חניות מקורות וחניות תת קרקעיות, לרוב הדירות בכוכב הצפון מוצמדים מחסנים.

בשל הנתונים הנ"ל  עתודות הקרקע בכוכב הצפון הולכות ומצטמצמות. וככל שעתודות הקרקע מצטמצמות מחירי הנדל"ן בכוכב הצפון עולים בהתאם.

דירות 5 ח' נמכרות  כיום ( יוני 2010) בממוצע במחיר של כ 3 מיליון ₪, דירות 4 חדרים נמכרות בממוצע במחיר של כ 2,4 מיליון ₪ . כמעט ולא ניתן למצוא דירות הקטנות מ 4 חדרים.

בשנים האחרונות קבוצות הרכישה גילו את כוכב הצפון, מחירי הדירות מקבוצות הרכישה זולים במעט, אך יש לזכור שהמחיר אינו סופי ועשויים לחול בו שינויים, כמו כן חשוב לשים לב לעובדה שמרגע הרכישה ועד לקבלת הדירה יכולים לעבור 3-4 שנים, מה שאומר שצריך לשכלל במחיר גם את שכר הדירה של 3-4 שנים.

כיום אין מבנה ציבור בשכונה כגון: בתי ספר, קופות חולים, בנקים, בית כנסת  מתנסים  וכו'. למרות שנבנו כבר לא מעט גנים עירוניים,  צופים  שעם בחירת הוועד החדש בשכונה, והבנייה המסיבית. יחול שינוי גם בבנייה הציבורית, מה שיביא כנראה לעלייה נוספת בערך הנדל"ן בכוכב הצפון.