למעבר חיפוש דירות למכירה

משרדי תיווך

רובכם וודאי שאלתם את עצמכם לא פעם לשם מה קיימים משרדי תיווך. לעתים משרדי תיווך נתפסים ככאלה שמטרתם אך ורק לזרז את הקונה והמוכר לסגור עסקה על מנת שיוכלו להרוויח את עמלת התיווך. במיוחד עכשיו בתקופה של משבר כלכלי מתמשך, הן הקונים והן המוכרים, מנסים לחסוך בהוצאות שאינן בגדר חובה וביניהן פנייה למשרדי תיווך. כך קורה שרבים שוכחים מהם היתרונות בפנייה לעזרתם של משרדי תיווך בעת חיפוש אחר דירה להשכרה או למכירה. לפני שנציג בפניכם את היתרונות בכך, ראוי שנבהיר מהו תפקידם של משרדי תיווך ומדוע יש בהם צורך.

מהו תפקידם של משרדי תיווך וכיצד מתבצע תהליך התיווך?

משרדי תיווך כשמם כן הם. תפקידם הוא לתווך בין הקונה למוכר בעסקת רכישת דירה, ולתווך בין השוכר למשכיר בעת השכרת דירה. תפקידם של משרדי תיווך מתחיל באיתור דירות למכירה בעבור קונים פוטנציאליים. לאחר מכן המתווך שנשלח מטעם משרד התיווך שאליו פנה הלקוח, מציג בפני הרוכש הפוטנציאלי מספר דירות העונות לדרישותיו. לאחר שהקונה בחר בדירה המתאימה לו מגיע בדרך כלל שלב המיקוח על המחיר. כאן נכנס לתמונה המתווך המנסה לשכנע כל צד להתגמש בדרישותיו על מנת שתיחתם העסקה. בדרך כלל משרדי תיווך נוהגים לבצע את חתימת החוזה בין הצדדים במשרד התיווך עצמו.

היתרונות בפנייה אל משרדי תיווך עבור המוכר

רבים המעוניינים למכור את דירתם סבורים כי פרסום הדירה למכירה באמצעות משרדי תיווך עשוי להיות הוצאה מיותרת ומעדיפים לפרסמה באמצעות שלטים ומודעות בעיתונים. אך לעתים, כאשר הדירה אינה מצליחה להימכר זמן ממושך, עלול להפוך הפרסום באמצעות שלטים ומודעות בעיתונים לעסק יקר ביותר. במיוחד כיום, בימים של משבר כלכלי שבהם ישנם פחות ופחות רוכשים פוטנציאליים, עשוי פרסום הדירה למכירה להימשך זמן רב עד אשר נמצא קונה. כך נגרר בעל הדירה להוצאות גבוהות שאותן אינו צפה מראש. כאן בדיוק נכנסים לתמונה משרדי תיווך. משרדי תיווך אינם גובים תשלום עבור פרסום הדירה למכירה, אלא רק עמלת תיווך בעת חתימת העסקה. היתרון הבולט בכך הוא שהמוכר יודע מראש מה יהיה גובה העמלה שישלם, והוא ישלמה למשרד התיווך רק כאשר תיחתם עסקה בינו לבין הקונה. כך נמנע המוכר מהוצאות בלתי צפויות הכרוכות בשלב פרסום הדירה. כמובן שכל היתרונות הנ"ל תקפים גם לגבי אלה המשכירים את דירותיהם.

משרדי תיווך – התועלת עבור הקונה

גם אלה המחפשים לרכוש דירה ירוויחו רבות מפנייה אל משרדי תיווך. אחד היתרונות בפנייה אל משרדי תיווך טמון במאגר הדירות המפורסמות אצלם. במקום לבזבז את זמנכם בחיפוש אחר דירה העונה באופן מושלם לדרישותיכם, הנכם יכולים לציין בפני המתווך מהם הנתונים אותם אתם מחפשים בדירה. לאחר שציינתם בפני המתווך פרטים לגבי הדירה הרצויה, יוצגו בפניכם אך ורק דירות העונות לדרישותיכם. כך הינכם נמנעים מבזבוז זמן הכרוך בסיורים בדירות שאינן תואמות לדרישותיכם, שכן משרדי התיווך כבר מכירים מבעוד מועד כל דירה המפורסמת אצלם ובדקו שהיא תואמת את הנתונים אשר מפרסם המוכר.

לסיכום ניתן לומר כי פנייה אל משרדי תיווך אינה חובה בבואכם למכור את דירתכם או לחפש אחר דירה למכירה. אך ישנם יתרונות רבים בפנייה אל משרדי תיווך, שכן משרדי תיווך עשויים לחסוך מכם כמויות אדירות של זמן ומשאבים שבסופו של דבר עשויים לעלות יותר מעמלת התיווך. עוד דבר שחשוב לדעת הוא שלהבדיל ממחיר פרסום מודעה בעיתון, עמלת תיווך נתונה למיקוח.

לדף הבית