למעבר לחיפוש דירות למכירה

דירות בתל אביב

בשנים האחרונות הפכה תל אביב לעיר המועדפת ביותר למגורים, בעיקר על הצעירים. בעלי דירות בתל אביב נהיו מודעים לביקוש העצום ודורשים מחירים בהתאם. כך קורה שצעירים רבים המחפשים לשכור דירות בתל אביב, נאלצים לגור יחד עם שותף אחד או יותר, כדי להתחלק בנטל שכר הדירה. הביקוש העצום לדירות בתל אביב הביא לכך שחלק מאלה המשכירים דירות בתל אביב מנצלים את הביקוש האדיר וגובים מחירים מופקעים עבור דירות במצב ירוד יחסית, שהיה ניתן לשכור אותן בסכום נמוך משמעותית במידה והיו ממוקמות בעיר אחרת. דוגמא טובה לכך הן דירות בתל אביב המכילות חדר אחד, ומושכרות בסכום השווה להשכרת דירה בעלת שלושה חדרים בעיר אחרת.

המצב הגיע עד כדי כך שישנן דירות בתל אביב שבעבר שימשו כלא יותר ממחסן פשוט ועברו שינוי קל כדי להפכן לדירה כביכול.

דירות בתל אביב – כיצד נקבע המחיר?

ישנם גורמים רבים המשפיעים על מחיריהן של דירות בתל אביב וחשוב שתהיו מודעים להם בבואכם לרכוש דירה.

*מספר החדרים ושטח הדירה - חלק מהגורמים המשפיעים על מחירה של הדירה הם מספר החדרים בדירה ושטחה במטר מרובע. ככל ששטחה של הדירה גדול יותר והיא מכילה יותר חדרים, כך עולה מחירה בהתאם. גינה ומרפסת שהינן חלק משטח הדירה, יעלו גם הן את המחיר.

*המבנה בו ממוקמת הדירה - עוד גורם המשפיע על מחיריהן של דירות בתל אביב הינו הבניין בו ממוקמת הדירה. המראה החיצוני של הבניין שבו נמצאת הדירה, הוא זה שיוצר את הרושם הראשוני אצל הקונה הפוטנציאלי. לכן מחיריהן של דירות בתל אביב הממוקמות בבניינים מפוארים יהיו גבוהים בהתאם. בנוסף לכך ישנם בניינים שבתוכם קיימים מתקנים כמו חדר כושר שנועדו לסייע לדיירי הבניין להעביר את שעות הפנאי. כמובן שמתקנים מסוג זה יוצרים רושם חיובי בעיני הקונים הפוטנציאליים, שבסופו של דבר תורם לעלייה בערך הדירות בבניין.

ערך הדירה יעלה גם כאשר הדירה הינה בית פרטי ואינה נמצאת בצמוד לדירה אחרת.

*מיקום הדירה - לאזור בו ממוקמת הדירה ישנו השפעה רבה על מחיריהן של דירות בתל אביב. כך לדוגמא, מחיריהן של דירות בבנייני יוקרה בסמוך לים, יהיה יקר משמעותית ממחיריהן של דירות בשכונות מגורים ישנות בדרום תל אביב. גם מחיריהן של דירות בתל אביב הממוקמות במרכז העיר הינם גבוהים ביותר. זאת עקב הביקוש העצום המגיע בעיקר מצד צעירים שברצונם לגור במרכז העיר בסמוך לכל מוקדי הבילויים והקניות. כך נוצר מצב שבו דירות במצב ירוד יחסית נמכרות במחירים מופקעים אך ורק בשל מיקומן.

המשבר הכלכלי והשפעתו על מחיריהן של דירות בתל אביב

בזכות המשבר הכלכלי, יתכן שבקרוב יוכלו המחפשים אחר דירות בתל אביב לראות אור בקצה המנהרה. עקב המשבר, ישנה בזמן האחרון ירידה בביקוש לדירות בארץ בכלל ובתל אביב בפרט. הירידה בביקוש איננה נגרמה בגלל שאנשים אינם רוצים לרכוש או לשכור דירות, אלא מפני שאין ברשותם את האמצעים הכלכליים הדרושים לכך. אחד הגורמים העיקריים לחוסר היכולת הפיננסית של אנשים לרכוש דירה הינו האבטלה ההולכת וגוברת. זאת מכיוון שכאשר אדם מסוים אינו עובד ברציפות הבנק רואה שאין ברשותו הכנסה קבועה, דבר המעמיד בספק את יכולתו לפרוע את החוב ולכן יתקל בסירוב מצד הבנק לקבלת ההלוואה הדרושה לרכישת דירה.

לסיכום, לאלה המחפשים אחר דירות בתל אביב שיש באפשרותם לדחות את המעבר לעיר הגדולה מומלץ להמתין להחרפת המשבר הכלכלי, שכן ככל שיהיה פחות ביקוש לדירות כך תהיה ירידה במחירים.


לדף הבית